Danes je 18.5.2024

Input:

Ur. l. RS 1324/2017, Zakon o vajeništvu, z dne 3.6.2017

ZAKON
O VAJENIŠTVU
(ZVaj)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina zakona)
(1)  Ta zakon ureja vajeništvo kot obliko izobraževanja v srednjem poklicnem izobraževanju in v programih nadaljnjega poklicnega in strokovnega izobraževanja.
(2)  Za vsa vprašanja v zvezi z vajeništvom, ki jih ta zakon ne ureja, se uporabljajo določbe zakona, ki ureja poklicno in strokovno izobraževanje.
2. člen
(opredelitev pojmov)
Po tem zakonu imajo posamezni pojmi naslednji pomen:
1.  delodajalec oziroma delodajalka (v nadaljnjem besedilu: delodajalec): pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki izvaja vajeništvo na verificiranem vajeniškem delovnem mestu na podlagi sklenjene pogodbe o vajeništvu;
2.  brezposelna oseba: iskalec zaposlitve, ki izpolnjuje pogoje, določene z zakonom, ki ureja trg dela;
3.  mentor oziroma mentorica (v nadaljnjem besedilu: mentor): samostojni podjetnik posameznik, posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ali oseba, zaposlena pri delodajalcu, ki izpolnjuje s tem zakonom predpisane pogoje za izvajanje mentorstva;
4.  programi nadaljnjega poklicnega in strokovnega izobraževanja: programi izpopolnjevanja in usposabljanja po pridobljeni srednji poklicni ali srednji strokovni izobrazbi, ki jih ureja zakon, ki ureja poklicno in strokovno izobraževanje, in študijski programi za izpopolnjevanje, ki jih ureja zakon, ki ureja višje strokovno izobraževanje;
5.  prekvalifikacija: posameznikom omogoča, da pridobijo nova znanja in spretnosti za pridobitev nove izobrazbe ali kvalifikacije;
6.  sindikat: član Ekonomsko socialnega sveta.
3. člen
(cilji)
Z vajeništvom se:
-  z mednarodno primerljivim izobraževanjem zagotavlja posredovanje znanja, spretnosti in poklicnih zmožnosti, ki so potrebne za opravljanje poklica in za nadaljnje izobraževanje,
-  spodbuja čim prejšnjo usposobljenost za poklic,
-  spodbuja vključevanje gospodarstva v sistem izobraževanja,
-  povezuje izobraževanje v šoli in praktično usposabljanje na vajeniškem učnem mestu,
-  zagotavlja ustrezno usposobljen kader gospodarstvu in pospešuje zaposlovanje mladih.
II. VAJENIŠTVO
4. člen
(izvajanje vajeniške oblike izobraževanja)
(1)  V vajeniški obliki izobraževanja se najmanj 50 odstotkov izobraževalnega programa izvede kot praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu, najmanj 40 odstotkov izobraževalnega programa pa izvede šola, od tega vse splošno izobraževalne predmete.
(2)  Vsebine iz prejšnjega odstavka, ki se izvedejo pri delodajalcu, se opredelijo v izobraževalnem programu.
(3)  Praktično usposabljanje z delom se lahko izvaja pri enem ali več delodajalcih, v okviru mednarodnih programov mobilnosti z namenom praktičnega usposabljanja, lahko pa deloma v medpodjetniških izobraževalnih centrih kot to določa zakon, ki ureja poklicno in strokovno izobraževanje.
5. člen
(vajenec)
(1)  Vajenec oziroma vajenka (v nadaljnjem besedilu: vajenec) je dijak, ki se izobražuje po izobraževalnem programu za pridobitev srednje poklicne izobrazbe, ki se izvaja v vajeniški obliki izobraževanja.
(2)  Vajenec je tudi oseba, ki se izredno izobražuje, brezposelna oseba ali zaposlena oseba z namenom pridobitve srednje poklicne izobrazbe,
Najnovejši članki
več člankov
Najbolj brani članki
več člankov
Najbolj priljubljeni seminarji

DDV v javnem sektorju

20. maj 2024, med 09.00 in 12.00 (ONLINE, preko ZOOM)

Udeleženci bodo skozi predavanje pridobili splošen pregled nad sistemom DDV, se seznanili z opredelitvijo davčnih zavezancev ter nekaterimi posebnostmi, ki veljajo na področju DDV v javnem sektorju. Na podlagi konkretnih primerov iz prakse bomo odpravili marsikatero dilemo, s katero se v praksi srečujete. Prav tako bomo spoznali vlogo oseb javnega prava v sistemu DDV, vrste transakcij in kar je najpomembneje, slišali odgovore na najpogostejša vprašanja, ki se odpirajo na področju DDV v javnem sektorju.

Več informacij >>>

Šolski in vrtčevski sklad v letu 2024

29. maj 2024, med 10.00 in 12.00 (ONLINE, preko ZOOM)

Kaj se je spremenilo na področju delovanja šolskih in vrtčevskih skladov? Kakšne so spremembe z vidika obdavčitve? Kako poknjižiti posamezne poslovne dogodke in kaj je podlaga za knjiženje? Ali je potreben interni akt na tem področju? Na seminarju bomo odgovorili na zgornje dileme in podrobneje obrazložili delovanje sklada ter pojasnili vse aktualne novosti in evidentiranje poslovnih dogodkov sklada z računovodskega vidika.

Več informacij >>>