Danes je 1.11.2024

Input:

Ur. l. RS 663/2014, Zakon o inšpekciji dela, z dne 21.10.2017

Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček. Osnovni predpis je povzet po PISRS (Pravno-informacijski sistem Republike Slovenije). Nadaljnje posodobitve so pripravljene v uredništvu založbe Verlag Dashöfer.
ZAKON
O INŠPEKCIJI DELA
(ZID-1)



Zadnja sprememba
Številka
Veljavno od
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o inšpekciji dela (ZID-1A)
2522/2017
21.10.2017
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina zakona)
Ta zakon ureja pristojnost Inšpektorata Republike Slovenije za delo (v nadaljnjem besedilu: inšpektorat), pooblastila in pogoje za inšpektorico oziroma inšpektorja (v nadaljnjem besedilu: inšpektor), naloge in pogoje za strokovno pomočnico oziroma strokovnega pomočnika (v nadaljnjem besedilu: strokovni pomočnik), postopek inšpekcijskega nadzora, inšpekcijske ukrepe in druga vprašanja, povezana z inšpekcijskim nadzorom.
2. člen
(pristojnost inšpektorata)
(1)  Inšpektorat opravlja naloge inšpekcijskega nadzora nad izvajanjem zakonov, drugih predpisov, kolektivnih pogodb in splošnih aktov z naslednjih področij, če ni z zakonom drugače določeno:
1.  varnosti in zdravja pri delu,
2.  delovnih razmerij, minimalne plače, trga dela in zaposlovanja, dela in zaposlovanja tujcev, sodelovanja delavcev pri upravljanju in stavk.
(2)  Inšpektorat opravlja tudi inšpekcijski nadzor nad izvajanjem drugih zakonov in predpisov, če ti tako določajo.
3. člen
(uporaba zakona)
Če ni s tem zakonom drugače določeno, se za izvrševanje inšpekcijskega nadzora ter za inšpektorje uporabljajo določbe zakona, ki ureja inšpekcijski nadzor, določbe zakona, ki ureja splošni upravni postopek, ter določbe posebnih predpisov, ki urejajo nadzor posameznih inšpekcij, ki delujejo v inšpektoratu.
4. člen
(strokovna pomoč)
Poleg opravljanja nalog inšpekcijskega nadzora daje inšpektorat delodajalcem in delavcem strokovno pomoč v zvezi z izvajanjem zakonov in drugih predpisov, kolektivnih pogodb in splošnih aktov iz svoje pristojnosti.
5. člen
(sodelovanje z zainteresirano javnostjo in drugimi organi)
(1)  Inšpektorat pri svojem delu sodeluje z državnimi organi ter drugimi javnimi in zasebnimi subjekti, ki delujejo na področjih iz pristojnosti inšpektorata, kot tudi s sindikalnimi oziroma strokovnimi združenji delavcev in združenji delodajalcev.
(2)  Inšpektorat sodeluje tudi z raziskovalnimi in izobraževalnimi organizacijami ter s strokovnjaki na področju dela.
6. člen
(svet inšpekcije dela)
(1)  Ministrica oziroma minister, pristojen za delo (v nadaljnjem besedilu: minister), imenuje Svet inšpekcije dela (v nadaljnjem besedilu: svet).
(2)  Svet ima šest članov, ki so imenovani za obdobje petih let. Svet je posvetovalni strokovni organ ministra, ki je sestavljen tripartitno, iz dveh predstavnikov Vlade Republike Slovenije, in sicer enega predstavnika ministrstva, pristojnega za delo, in enega predstavnika inšpektorata, dveh predstavnikov sindikatov ter dveh predstavnikov delodajalskih organizacij.
(3)  Člane sveta iz sindikatov in delodajalskih organizacij imenuje minister na predlog Ekonomsko-socialnega sveta.
(4)  Svet spremlja izvajanje zakonodaje na področju dela inšpektorata ter sprejema stališča in priporočila za
Najnovejši članki
več člankov
Najbolj brani članki
več člankov
Najbolj priljubljeni seminarji

Obračunavanje plač in drugih prejemkov v javnem sektorju po 1. 1. 2024

Na seminarju vas bomo seznanili z obračunom plač za negospodarstvo, ki ima svoje posebnosti ter zakone, na katere je potrebno paziti. S 1. 1. 2024 nas je pričakalo kar nekaj sprememb, ki jih morate poznati in upoštevati pri nadaljnjem delu. Poleg boste pridobili tudi znanje o drugih prejemkih in povračilih iz delovnega razmerja. Posvetili pa se bomo vsem zadnjim zakonskim spremembam. Predavateljica bo predstavila različne zakonske spremembe ter vas opozorila, na kaj morate paziti pri povračilih in drugih prejemkih iz delovnega razmerja. Pogledali bomo kako je z letnim dopustom in regresom za letni dopust, delovno uspešnostjo in napredovanjem v 2024.

Več informacij >>>

Tržna dejavnost v javnih zavodih z novostmi in delovna uspešnost iz naslova tržne dejavnosti

Javni zavodi so prvenstveno ustanovljeni za zagotavljanje javne službe na različnih področjih kot so izobraževanje, kultura, zdravstvo, socialno varstvo, šport,.... Tržna dejavnost pa je javnem zavodu dovoljena le pod določenimi pogoji, ki so se dodatno zaostrili. Tržna dejavnost mora biti izvajana in v računovodskih izkazih izkazana transparentno in v skladu s predpisi, da se izloči tveganje prelivanja sredstev javne službe na tržno dejavnost. V kolikor javni zavod izvaja tržno dejavnost, so javni uslužbenci so lahko upravičeni do izplačila delovne uspešnosti iz naslova tržne dejavnosti.

Več informacij >>>