Danes je 20.4.2024

Input:

Ur. l. RS 3217/2013, Pravilnik o določanju zavarovalne osnove , z dne 16.12.2017

Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček. Osnovni predpis je povzet po PISRS (Pravno-informacijski sistem Republike Slovenije). Nadaljnje posodobitve so pripravljene v uredništvu založbe Verlag Dashöfer.
PRAVILNIK
o določanju zavarovalne osnove



Zadnja sprememba
Številka
Veljavno od
Pravilnik o spremembah Pravilnika o določanju zavarovalne osnove
3453/2017
16.12.2017
1. člen
(vsebina)
S tem pravilnikom se določa podrobnejši način določanja zavarovalne osnove za plačevanje prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za zavarovance iz 15., 16. in 17. člena Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 96/12, 39/13, 63/13 - ZIUPTDSV, 99/13 - ZSVarPre-C, 101/13 - ZIPRS1415, 44/14 - ORZPIZ206, 85/14 - ZUJF-B, 95/14 - ZUJF-C, 90/15 - ZIUPTD in 102/15; v nadaljnjem besedilu: ZPIZ-2).
2. člen
(zavarovalna osnova)
(1)  Zavarovalna osnova je dobiček zavarovanca, ugotovljen skladno z zakonom, ki ureja dohodnino, v katerem niso upoštevani obračunani prispevki za obvezno socialno zavarovanje ter znižanje in povečanje davčne osnove, preračunan na mesec.
(2)  Za zavarovance iz 15. člena ZPIZ-2 se dobiček iz prejšnjega odstavka zniža za 25 %.
(3)  Zavarovalna osnova, določena na način iz prvega in drugega odstavka tega člena za zavarovance iz 15. in 17. člena ZPIZ-2, ne sme biti nižja od 60 % povprečne letne plače zaposlenih v Republiki Sloveniji, preračunane na mesec.
(4)  Zavarovalna osnova, določena na način iz prvega odstavka tega člena za zavarovance iz 16. člena ZPIZ-2, ne sme biti nižja od 90 % povprečne letne plače zaposlenih v Republiki Sloveniji, preračunane na mesec.
(5)  Zavarovalna osnova, določena na način iz prvega in drugega odstavka tega člena, ne sme biti višja od 3,5-kratnika povprečne letne plače zaposlenih v Republiki Sloveniji, preračunane na mesec.
(6)  Če dobiček zavarovanca iz 15. in 17. člena ZPIZ-2 ne preseže 60 % povprečne letne plače zaposlenih v Republiki Sloveniji, je zavarovalna osnova 60 % povprečne letne plače zaposlenih v RS, preračunane na mesec.
(7)  Če dobiček zavarovanca iz 16. člena ZPIZ-2 ne preseže 90 % povprečne letne plače zaposlenih v Republiki Sloveniji, je zavarovalna osnova 90 % povprečne letne plače zaposlenih v RS, preračunane na mesec.
3. člen
(določitev dobička za zavarovanca iz 15. člena ZPIZ-2)
(1)  Dobiček zavarovanca iz 15. člena ZPIZ-2 se določi na podlagi podatkov iz obračuna akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti za preteklo leto ali na podlagi podatkov iz obračuna dohodnine od dohodka iz dejavnosti za preteklo leto, če je zavarovanec ugotavljal davčno osnovo z upoštevanjem normiranih odhodkov, ter podatka o znesku obračunanih obveznih prispevkov za obvezno socialno zavarovanje, ki jih je plačala Republika Slovenija.
(2)  Na podlagi podatkov iz prejšnjega odstavka tega člena se dobiček zavarovanca iz 15. člena ZPIZ-2 določi tako, da se znesku razlike med davčno priznanimi prihodki in davčno priznanimi odhodki oziroma davčno priznanim prihodki in normiranimi odhodki prišteje znesek obračunanih prispevkov za obvezno socialno zavarovanje.
(3)  Ne glede na prejšnji odstavek je v
Najnovejši članki
več člankov
Najbolj brani članki
več člankov
Najbolj priljubljeni seminarji

Šola v naravi - plačila učiteljem in izračun cene

5. maj 2024, med 10.00 in 11.00 (ONLINE, preko ZOOM)

V UL 13/24 je bil objavljen nov Aneks h kolektivni pogodbi za dejavnost vzgoje in izobraževanja v Republiki Sloveniji, zato bomo na seminarju pregledali novosti glede plačil delavcem za spremstvo ali vzgojno izobraževalno delo, ki traja strnjeno dva ali več dni (tabori, bivanja v naravi, šola v naravi, strokovne ekskurzije, Erasmus izmenjave,….). Spremenjena bo še Uredba o enotni metodologiji in obrazcih za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju. V UL št 19/24 je bil 8 .3. 2024 objavljen tudi Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o financiranju šole v naravi, zato bomo tekom seminarja pregledali spremembe, ki jih prinaša.

Več informacij >>>

DDV v javnem sektorju

20. maj 2024, med 09.00 in 12.00 (ONLINE, preko ZOOM)

Udeleženci bodo skozi predavanje pridobili splošen pregled nad sistemom DDV, se seznanili z opredelitvijo davčnih zavezancev ter nekaterimi posebnostmi, ki veljajo na področju DDV v javnem sektorju. Na podlagi konkretnih primerov iz prakse bomo odpravili marsikatero dilemo, s katero se v praksi srečujete. Prav tako bomo spoznali vlogo oseb javnega prava v sistemu DDV, vrste transakcij in kar je najpomembneje, slišali odgovore na najpogostejša vprašanja, ki se odpirajo na področju DDV v javnem sektorju.

Več informacij >>>